fredag 26 december 2008

på stranden-YES!

Dagen började helt vanligt. jag vaknade sju och rebecca var borta ur sängen, vanligt äktenskap kanske ni tänker men vi är faktiskt bara vänner. Hon hade förflyttat sig till soffan pga den torra luften i vårt rum, yeah right tänkte jag men hon har ju rätt. Som tur var ville rozy ringa mig och det fick hon. Fantastiskt. men så berättade hon att lilla Heddi nu också har lämnat oss för den lilla lilla marsvinshimmelen. Stackars maya som var tvungen att hitta henne. Kanske lika bra, hon skulle ju inte vara ensam. men tråkigt. jag älskar Heddi.
Sen jag slog mig ner och läste jag med; No teers for queers läser jag nu för typ 7e månaden i rad. Det e så förbannat tråkigt när det bara handlar om bögar hela tiden. men nu drar jag ju mitt strå till stacken. San Francisco here I come!

Jo, vi åt frukost, knäckebröd med senap och kalkon på. man ba SHIT. smakade helt fantastiskt och Rebecca och jag blev genast orolig och kände abstinensen eftersom sånt skit inte finns i samma utrsträckning i jantesverige.

well well. Det regnade lite och vi vilade. Vila är faktiskt a och o, och dessutom skönt. Vi va på dogbeach en stun doch gosade med gulliga valpar och gick barfota i vattnet. det såg så härligt ut men det var kanske 16 grader. men jag va ändå löjligt nöjd över att kunna göra det på juldagen. Sen åkte vi till en resturang o träffade Sanna. Gölli. Vi pratade nästan uteslutande om religiösa sekter. I love religion. Jag tänkte ett tag att jag skulle fortsatt med teologi, men folk på teologen är fan inte kloka. OBS alla är inte helt väck, men många, beileve me, jag har spenderat hela min barndom där. Suttit där på helgerna med Kikki och pappa, vid varsin telefon på ett kontor och ringt internsamtal. Det va ju kul ett tag. Men min syrra ville inte leka med mig så länge eftersom hon hade två egna vänner med sig, Madeleine Karlsson var en av dom, hon var tandläkare. Sen hade Kikki är en tjej i periferin, dock ändå närvarande, hon jobbade på posten. hej god fantasi. Om internet hade funnit på den tiden hade jag blivit hacker. Men det blev jag inte. Jag kommer förbli fattig konstnär all my life. Fast religionen, vi jobbar på den tycker jag. Prison+religion+craft. kakan.




Inga kommentarer: