tisdag 23 december 2008

I love you USA

Jag ar i seattle nu. vi skulle bara mellanlanda har men ja, vadret var snostorm och vi har varit har i tva dagar nu, forst en dag pa flygplatsen och sen en dag har, imorn bitti aker vi forhoppningsvis till San Diego till Rebeccas och Johannas foraldrar. Assa persen med min vaska. Jag var sa forstord. Dels trodde jag att jag skulle do for att mina mediciner lag dar. JA JAG VET, ej smart att ha dom i vaskan, men ja antog inte att den skulle forsvinna. Dels trodde ja att jag skulle do for att min basta t-shirt, min cypress hills fran -92 var borta i vaskan. och min chicago bulls baseballtroja. Assa vadda baseball, helt fel sport.

jo. ja stannar i SD till den 28e sen aker ja sjalv till SF och traffar lotta dar, blondinen fran Vicious Irene. Vi ska hanga runt, bo hos en kool svenska. Michelle min polare e dar ocksa, sen kommer tva koola punks fran malmo dit, hedda o sigge, sisters. Fatta att ja ska va i USA i fem veckor. Hittils alskar jag USA minus vaskincidenten. Ja alskar att alla e sa trevliga, typ som om dom va pa tjack, men bara det positiva. Assa helt random personer pa gatan= trevliga. Random personer i en affar= trevliga och typ snicksnackar. Sen far man ju typ skit for att en sager att svenskar ar stela, men varfor kommer en fram till det efter varje gang en varit utomlands?

Plus att ALLA tycker det e liiide koolt att en kommer fran Europa. Sweden/Switzerland, ingen riktigt stor skillnad tycker dom. Men that is sooooo cool. Hela tiden. Dom ba alskar Europa. Dom slanger liksom in EUROPE lite har och var nar det ska va exotiskt.

Typiskt min otur att USA har typ sitt varsta snoovader typ ever nar jag e har. Sovplatserna pa flygplatsen var fina, jag alskar heltackningsmatta, varfor la vi ner det i Sverige, det e ju skitmysigt. Allergi, what? Folk gullade runt och va fina mot varandra. Vi fikade var tredje timma plus att jag luslaste min The Source tidning. Det var nagra stora reportage om interner i USA. Inga rattigheter typ. Obama far fan fixa det alltsa. Nej en far ju inte rosta om du sitter inne, eller ar pa parole, du far kanske inte ens rosta om du ar frislappt. Obs VOTE, rosta brod far du nog, anytime baby. Gud, trakig ordvits, men jag ar faktiskt sjukt jetlagag. Igar gick vi och lade oss kl 6 pa kvallen och gick upp kl 6 imorse, skitpigga. Gick till ett gott cafe o at en harlig frukost. Alskar den gula osten, dom skamms fan inte for nat amerikanerna, det gillar jag.

Det ar ju lite trakigt att vi ar forsenade och sa, men det va kul att se Seattle, javla trevlig stad maste jag saga. Det skulle va snon, ni som kanne rmig vet att jag HATAR sno. Mest for att det ar kallt men ocksa for att jag maste ga lide sakta och ganska kontrollerat eftersom jag e sa sjukt radd for att trilla. Efter incidenten hemma hos Lyckes mamma och Christer, nar jag snubblade i mina raggsockor pa oversta stentrappsteget och ramlade ner hela vagen, for nagra ar sen, ar jag mycket radd for just fall. Detta var dessutom dagen innan julafton, aven kallas lillejulafton pa skanska (med den dialektala apostrofen ratt placerad pa afton), o fallet resulterade i en larkaka som strackte sig fran hoft till ta. Jag haltade hela vagen till St Thomas, den katolska kyrkan i Lund pa julafton och gangstawalkade fram till prasten innan jag INTE fick ta emot nattvarden som vanliga katoliker utan fick en klapp pa axeln med min syster. Dock var alla synder forlatna.

vi ses.
Kakan, with love

Inga kommentarer: