tisdag 2 december 2008

Jag älskar tjejer!




ibland är det så enkelt med livet. man ba går in på majas blogg och får så mycket kärlek:

Kakan är världens bästa dj. Fo real. Jag må vara en stark anhängare till 94-hiphopen, men drop downs får man enklast ur mig via ODB och Kelis.

Kakan spelade dessutom My Neck My Back, 1 Thing, What About Us, All The Single Ladies, Ignition...
Det hör fan till ovanligheten att höra så mycket från kvinnliga artister när man går ut. (Jaja, R Kelly kanske klassas som man). Undantaget är M.I.A och hennes "Paper Planes" som nästan måste utnämnas till Årets crowd pleaser på Stockholms klubbar.
En annan sak som hör till ovanligheten är när dj:n kryper som en katt genom dansgolvet till djbåset... mjau."

Jag hyllar Maja som förstår storheten i att peppa på kvinnor av alla slag, förstår inte hur många dj's kan vara så tradiga och inte spela mer tjejer. There's a lot out there. I början av min dj-karriär spelade jag BARA tjejer. Det var skivmässor efter skivmässor och dyra 12'0r och svindyra fullängdare, tex typ 600 spänn för en gammal Roxanne Shanté vinyl. Men på den tiden fanns inte alla nerladdningsmöjligheter, men nu, vad e problemet, kicka tjejerna, vad lider ni av? But like Yo-Yo, you don't hear me though.

Tack GUD för alla som fattar.

Alla mina vinylspelare har gått sönder, för jag har aldrig råd att köpa riktiga grejer, jag köper hellre resor och smycken till min tjej. Men förra året köpte jag en gullig sak, en vinyl med förstärkare och högtalare i ett, inte alls så kass ljud som en kan tro. Men mitt i kaoset hemma på Telefonplan blir den inte använd som den borde. Gud jag försummar min vinylspelare, den borde få njuta av Monie Love, Charlie Baltimore, sha-rock, yo-yo och Mc Lyte (is a dyke) allra minst. Please, ni andra missar så mycket. Själv satsar jag på att bli den nya t-pain. Eller Mariah Cakey. Under tiden kommer jag bjuda på mig själv i form av min kattdans. Den hade premiär på Trådgårn i somras och ödelägger alla milimetrar hud på knäna, men ger ofta upphov till glädjetjut och ännu mer dans så ja bjuder på det. jag bara kör. Nu kör vi.

Inga kommentarer: