onsdag 19 november 2008

Vad lider du av?

Jag känner ofta att frågan är vedertagen, för folk lider ju av saker till höger och vänster. Och ja, frågan får gärna ställas på skånska. Men vad fan lider thomas quick av, på riktigt? Ja, split personality förmodligen, men nu får han väl bruka allvar. Han ba; nej förresten, ja har inte gjort det. Jag ångrar mina erkännande. Men vilka ska han välja, han har ju erkänt ca 20 mord, ska han höfta loss vilka han inte gjort slut på? Asså alla dessa närstående, hur orkar dom. Åh alla dessa härliga män som förstör livet för världen.


Igår va Vikz o jag och såg Baader-Mainhof komplexet. Herre. Vi satt och höll andan i några timmar och njöt. Trots filmens många brister, ja denna ständiga sexualiseringen av kvinnorna och bristerna på politiska motiv va den fantastisk. Ulrike, fan vad fantastisk du var. Andres Baader, du va faktiskt inte skitkool. Sorry.


En annan film jag taggar enormt mycket på är Twilight. Men namnet, sådär bra. Visst fanns det en film som hete Twilight Zone för typ massa år sen? Men iaf, hypen från min sida beror såklart inte på namnet, eller ens handlinegn, jag e bara löjligt taggad på Kristen Stewart. Ända sen hon spelade Jodie Fosters dotter i Panic Room har jag varit helt såld. Jag visste att hon skulle kicka den i framtiden. Sen dök hon upp en snabbis i Into the wild och va helt stunning men inte så kool. Lide sval liksom, "hej jag är på väg att bli en kvinna" och blev kär i den där hitta-sig-själv-medelklass-killen. Gud asså hon MÅSTE va lesbisk, ja känner det på min gaydar ända hit till Telefonplan. Hon e så jävla bra. Tack Gud för att hon gör film. Tjejen har varit med i en film som heter The Cake Eaters... Ja, jag säger inte mer, ni fattar ju. Hon e så jävla bra.





En annan som måste få frågan, vad lider du av här den här personen (johan) som skickade ett härligt mms häromdan:


Man ba; stor manlig plånbok. Men Johan har iaf lovat att bjuda mig på den när jag kommer till Göteborg nästa gång. Jag kontrade med att erbjuda en falafel.

Inga kommentarer: