onsdag 26 november 2008

man ba; 10 000 kr!

gud älskar kakan

Idag har jag jobbat asså. Kollade ugnen, den stod på 780 grader, bara att kolla och konstatera den långsamma nergången var extremt jobbigt. sen skulle Aless bjuda mig på lunch, då hade hon tappat sitt kort för tredje gången på kanske en månad så då fick mamma kakan bjuda såklart. gör det iof gärna när det kommer till Aless för hon e så bra. Vidare jobbade jag loss i ett seminarierum på skolan och riggade ett set till min film. Elin kom och vi spelade in filmen på kanske 15 minuter och städade i 45. luktade dåligt när vi gick men jag låtsades som nuthin.





jaja, sen åkte ja till stan och avverkade 600 spänn på en timme, hookade up med Fille o gick på min kommande professors vernissage på konst-ig. Zandra Ahl heter hon, fantastisk kvinna. Hon har tillsammans med Päivi Ernkvist varit redaktör för en löjligt intressant bok som släpptes idag; Formhantversk, fortsättningsboken, praktik och reflektion. Vi konsthantverksnördar jublar och gråter blod av lycka. Till råga på allt var boken gratis idag på vernissaget.





Efter vernissaget åt Fille o jag missag hos Tindra, efter att jag gått fram och tillbaks till Telefonplan 3 ggr pga Babymans tågkort, sen myste vi o kollade på bonde söker fru som jag e rätt taggad på, men pallar ej följa. Jag har blivit misspepp på TV, min största avslappning sen jag gick i trean typ. Man bra drog hem från skolan och kollade på Paradice Beach och Fresh Prince. Nu e jag i skolan dygnet runt, sen på facebook. Åh gud jag erkände, fan vad stort.





Väl hemma hittade jag ett tråkigt brev från SEB, tunt= inget viktigt. Men när jag öppnade ville dom så gärna meddela att jag fått beviljat 10 000 spänn i stipendie till min studieresa till USA!





Livet älskar Kakan!

2 kommentarer:

BLACK MILK sa...

grattis till stipendie!

Alexandra sa...

GRATTIS KAKAN!!! YOU GO GIRL.