torsdag 1 oktober 2009

hej staten


Kära stat. kan du subventionera taxi alternativt kvinnoseparatistiska bussar/tunnelbanevagnar likt de i Japan för jag pallar fan inte mer. Jag minns inte, men jag tror inte jag bad om att tre skitpackade skitstöriga jävla snubbar skulle hetsa hela bussen och GIVETVIS speciellt mig hela vägen hem. De började med att forcera in mig i ett hörn på bussen men såklart sa mamma ifrån direkt. Det är nog det värsta, att så många inte pallar att en säger ifrån, då blir det liksom "lite jobbigt". Men asså vännen, jag har fan inte bett dig och dina två stenade polare att sitta och prata om mig och med mig halv elva på kvällen. En torsdag. Självklart med min härliga patriarkala tur i världen gick snubbarna av på samma hållplats som jag och började följa efter mig och hetsa. Och manssolidaritetens namn hängde en annan snubbe på och tyckte att det nog ändå va lite skoj och spännande att trakassera en kvinna helt randomly, ja en torsdag.




Nej vet du vad.

är det detta som kallas hylla?

Inga kommentarer: