fredag 27 februari 2009

Annie. Aless.




I alla svåra tider tar jag till Annie, kanske lite Emmylou, definitivt Prince och Steve Earl. Det är en mycket svår tid nu. Men Annie, Fy fan vad olycklig hon har varit. OBS, hon va kär i Dave Stewart i alla dessa år, när han var i ihop med Siobhan Fahey i Bananarama. Obs dom gifte sig tom. ÅNGEST. Förstå att alltid umgås med honom dygnet runt, spela ihop, skriva ihop och vara bästa vänner, obs detalj, var kär hela tiden. Alltså jag har tänkt sjukt mycket på detta och undrade om han visste om det. Knivigt läge, vad ska han säga liksom? Ok Walking on broken glass, dänga tänker en ju, men lyssna och lär: Since you've abandoned me My whole life has crashed Won't you pick the pieces up 'Cause it feels just like I'm walking on broken glass.
Jo precis. Men alla bara dansar vidare och tar en shot kanske en Fernet. Jag gör ju likadant såklart.

Min bästa låt är Pavement Cracks från skivan Bare. Jag fick den skivan (eller tjatade till mig den) från en tjeja jag va ihop med länge. När det tog slut tog ångesten i Rågsved över, Rågsvedspaniken aven kallad. Repeat repeat. hur fan orkar man? Men den blir gladare på slutet. "I've would have done anything, for happyness to bring". Men det e ju det som är problemet.
Ok, mina grannar. Jag försöker jobba nu ikväll. Ok klockan är 23 och det är fredag men jag måste jobba. Men mina grannar, den ena lider mer än den andra. Ok till höger jag tex en pensionerad/sjukskriven karl som har den sjukaste hostan i kvinnominne, min diagnos är kol. Ok, stackare tänker jag, men när jag efter ett tag i denna lya förstod att han är ute på balkongen minst 4 ggr i timmen för att RÖKA då finner jag ingen sympati för honom. OBS det värsta är att han är lide otrevlig, när jag tex är ute på balkongen och pysslar lite och han också är ute, då backar han in sakta med ryggen in i lägenheten så bara ciggen sticker ut, för att låtsas som att han inte är där... Palla! Asså jag har inte gjort honom nåt. Så nu tycker jag att det e lika gott att han hostar sönder lungorna. (obs tycker ej detta, för jag tror på gud och karma, it will hit me in the ass eventually).

Under då, där bor en kille som ja tyckte så ganska kool ut. Ok inte kool, det ska till extremt mycket för att jag ska tycka en kille ser kool ut, men jag trodde iaf han va lite hiphop. Men nej, detta e killen som fått flippen och har köpt kanske 4 nya instrument. Han jobbar paralellt på gitarr, bas, synt och vänta...: blockflöjt. Jag vet nämligen hur blockflöjt låter för jag spelade det när jag va kid. Tjatade till mig en kurs av mina föräldrar, övade aldrig, pratade alltid på lektionerna och blev utslängd. När jag ville fortsätta på kommunala musikskolan tyckte läraren inte att det var lämpligt. Eh whot? Iaf, killen har väl nån hashpsykos eller nåt och har fått dille på instrument, för det e tydligt att han ej spelat tidigare. Men han betar succesivt av dom, en och en, men bättre blir han inte. Maya min sambo och jag brukar sitta och va musikfascister och skratta åt honom. OBS nu går kolmannen ut på balkongen igen. OBS LIVEBLOGG!!! Haha. vad är en liveblogg? Måste det inte va video. Vaddå allt e ju live.

Ok AlessDj. Hon fyllde 19 i onsdags och jag har nog aldrig varit med om att nån är så glad över att fylla just 19. Vi hade en kaosförfest hos Birz & Jamima. Aless hade redan dagen innan bestämt att hon skulle bli medvetslös på sin födelsedag, men där gick mamma in och köpte mat och tvångsmatade (obs är tydligen bra på ALLT med tvång...) henne för att grunda. Fast hon blev full ändå. Tur att Heli va där så jag hade nån att va vuxen med. Heli är f.ö. den nästan koolaste jag vet. Du fattar INTE.






1 kommentar:

Anonym sa...

Åh tack Kakan!!
Jag var så glad över att alla var där, det där med åldern ska vi vara tysta om. Är redan taggad på din och Birres födelsedag. Shuuuuuhuuuu. Lycka till med inspelningarna där borta. Pussa gubbarna ifrån mig!