lördag 17 januari 2009

Open up it's the police!

jaha då har man gjort raodtrippen i USA, norra Cali baby. Vajjer natur, crazy människor, fet mat och ganska billiga thriftstores. Men ändå fantastisk mat. gardenburger check! Milkshake check!
och alla dessa one dollar stores, världen full av möjligheten, min verklighet öppnas sakta men säkert.
Okej. Vi åkte och hyrde en biljävel, Hedda, Sigge, Lotta och Kakan, en silverhybrid (nej inte en hybrid men det låter ju så kul). Pang pa ba. Över golden gate bridge,
förbi djupa dalar och höga berg, vackra redwoodskogar och in i alla dessa små samhällen där klockorna stannade och alla röstade JA till proposition8. Eller inte, en vet ju riktigt aldrig. Många är trevliga. Vi åt en buffé, all you can eat, asianstyle. Vi dog, vi ville kräkas och fylla på mer mat men så blev det inte. Dagen efter ångrade Sigge sig djupt och satt bak i bilen och kved och skrek; jag skulle ha ätit mer, ja skulle ha tagit mer, kanske mer vårrullar, mer glass! Men vi jobbade vidare med kanske en till gardenburger, jag fick en utskällning för att jag valde sallad ist för strips. Tänkte va lite nyttig liksom, helt onödigt med tanke på de senaste veckornas konsumtion i detta land. Men jag tar iaf burritos utan ris.

iaf, vidare. tanken var att åka upp till Arcota och träffa en tjej som hette Sascha. Hon hade liksom en camp som heter Fancyland uppe i skogen, ett gaycamp som en fick hälsa på och bo gratis om en ville. vi hade köpt 5 sorters vegankakor till henne för Michelle Tea hade sagt att hon gillade dom. Michelle Tea är för övrigt en helt fantastisk kvinna som jag fick äran att intervjua innan vi åkte.
Jo, men vi ringde och ringde och Sascha svarade aldrig. Död eller semester tänkte jag, semester tänkte dom andra. lotta har helt normala associationer till verkligheten och sa helt allvarligt; "hon e ju säkert på en exotisk semester nu när det har varit the holidays". Död i skogen tänkte jag men sa inget, mina associationer till verkligheten är vidriga men jag går ju i terapi iaf. Så natt ett tog vi in på motel och gottade oss med kabel-tv, nåt som tydligen är coolt i USA. Vi fick nya american Idol, och alla våra referenser till the past fick sig en rejäl turn när Hedda bestämt sagt nej till populärkultur sen hon var kanske 13. Vi hade en del att berätta, speciellt jag som kan ALLT m populärkultur, näst efter HJ som är godfather of det populärkulturella pusslet. Hj asså, vilken kille. Snygg smart damp.

Från motellens mjuka sängar fortsatte vi längs småvägar via kusten och blev tysta av vad vi såg (eller tysta blev vi nog aldrig, med tanke på att både Sigge och jag satt i bilen). Jag som alltid prisat Västergötland och Värmland fick ge efter och erkänna att det fanns vackrare ställen på jorden. Allt såg ut som ett vykort och det va fan inte lätt att capture. Smakprov:


det här drive through trädet åkte vi igenom.Hedda peppade mest,
5 dollar kostade det. Så värt.

Så här ser det ut, inget skämt. Det ser ut så här hela tiden.
Längtan efter att återigen vara en sjöjungfru har aldrig varit starkare.

nej, nu ska jag på klubb. hejdå.

ps. jag har blivit JAGAD av polisen, med blåljus!!!

Inga kommentarer: