onsdag 10 juni 2009

kära lilla liv

bildtext ej nödvändig.


Ibland är det kaos. sen blir det fezt.
Igår tänkte jag fira lorres och Martins nya video med Aless som jag saknar innerligt men mamma är inte 20 längre så efter att ha grillat i kylig sommarkväll pallade jag inte. Gick hem till rozy och deckade. Först läste jag Hollywoodfruar av Jackie Collins. Inte den gamla utan den nya, fast den heter samma. ja det är märkligt kan en tycka. Jag läste den gamla lite flyktigt för drygt 10 år sedan men det enda som fastnade var en incestiös sexberättelse mellan en mor och en son. Sen slutade jag läsa. Jag varvar Jackie Collins inte så hemskt intellektuella språkbarriärer med John Ajvide Lindquists Människohamn. Och den är ruskig, jävligt målande och vacker. Det här med familjen har han ju verkligen tänkt till om. Sen måste det vara kul att heta Ajvide. Det är som att alla har talfel.

Vidare har jag haft klubbpremiär med en stämning som motsvarade alla mina drömmar. Det var dans och fylla. Jakob dansade så mycket att hans knä gick ur led. Dr Alex Thunder stod ivrigt brevid och längtade efteratt få rycka in, slet sedan av sig sitt linne för att linda om Jakobs sårade ben. Allt händer inne på klubben, jag fyllde tom år enligt Jiasi, så fantatsikt. Alla var nöjda och glada med djsn, pp visade parkour utanför vid rökrutan och sen åkte vi taxi hem och hittade en medvetslös man på gräset. Helt vanlig kväll slutade med ambulans för denne. Ej för mig.

Ikväll är jag själv. Det händer aldrig så det ska utnyttjas. Kanske ska jag lyssna på lite melankolisk country.

Inga kommentarer: