måndag 9 november 2009

lil tv-serie

Hello I used to be all oskyldig and cute



Det är något med Californication, och det är inte alla brudar Hank ligger med. Först var jag nästan skräckslagen, när jag kom på att Mia spelas av den där tjejen som var ett barn, den yngsta dottern i The Nanny (ja, jag har kollat på det, skäms ej, mamma och jag brukade skratta mycket. Ps. Min kompis Frida har varit inneboende hos en dam i LA som sydde kläderna till det programmet, koolt). Ja, det var ju förstås extremt äckligt, att denna före detta 8-åring nu hade kvasi bdsm-sex med Mulder eller Scully, jag förstod aldrig vem som var vem. Karen är förtrollande vacker, inte för vulgär men lagom sexig och lagom crazy, har två tatueringar som hon kommer undan med (jag skulle aldrig komma undan med ens en bläckprick). Hon är alltså som tjejerna på stureplan. Inte för mycket för att visa upp för föräldrarna men kör säkert nån avsugning på toan på V eller nåt. Fan vet jag, men vi hade högläsning av Snabba Cash och det var kul.
Nej, det är familjen. Den dysfunktionella familjen och deras kärlek och försök. Vad fint det är och tungt och igenkännande. Ba kör tänker jag. Speciellt relationen dotter-far. Hon är ju iof en högst ovanligt intellektuell 12-åring, lite som jag, men fan vad fint dom har gjort det. Det känns i hjärtat.

not anymore

Inga kommentarer: