söndag 22 november 2009

i bilen

jag har suttit 13 timmar i en Volvo denna helg. Vi har lyssnat på dålig musik ganska mycket av den tiden. Det är svårt när fyra musiknördar ska samsas, speciellt när vi alla lydde under Filles Ipodeller IpHOEn eller nåt sånt. Till slut körde vi önskelistan på mitt initiativ. Bara topplista. Skitdåligt. Jag ville lyssna på Öris. Nån på Billie Prince och på nån annan skit. Mamma pallar inte mer. Vi har också läst Tom Rydeströms blogg högt i bilen, även detta mitt initiativ (konstigt...). Tim är asså en av sönerna i tv4as Mammas Pojkar, en fruktansvärd tv-serie som inger både behag och skräck i kombination med skämskudden tryckt mot ansiktet. Han talar en meget grov skånska, också denna inger obehag men obehag endast. Hans blogg är enformig och rolig och tyvärr rolig lite pga att han stavar som han pratar och har en som jag har förankring med Skåne är det alltid roligt.

I helgen har jag jag sprungit mig igenom middag med familjen, hetsiga diskussioner vid matbordet med familjen som gjorde min kära mor alldeles matt. Vår familj har under åren som passerat ofta pratat (högljutt) om politik, oftast om klass och feminism. Det började när jag var ca 12 och tog sedan ordentlig jävla fart. Det har inte riktigt tagits nån paus, och nu när min syrra börjat läsa genusvetarprogrammet på Lunds universitet finns det inget stop. Åh vad nöjd jag är att min syrra gått samma väg som jag. Tänk om hon blivit en opolitisk antifeminist, typ den som jag träffade på Ljungrens som skällde ut mig för att jag skällt ut en gubbe som tafsade på henne. LORD. jaja.

Sen ilade jag till Malmö till Mamma Irik aoch fotade nya affischen til Cookie Jar. Irika är en fantastisk fotograf och jag hade en mycket liten korsett. Sen Emma och Olof och deras 10 veckor gamla mopsvalp Rut. Herre gud. Sen åt vi brunch sen körde vi i 7 timmar i regn och nu är jag hemma jag älskar Hägerstensåsen.

Inga kommentarer: