tisdag 21 juli 2009

Det går bra för La Vida Locash

Can't sleep spelas på radio när jag vaknar och mamma kakan hermansson lyser med sin närvaro i DN på stan. Ödmjukhet är en dygd som min pappa en gång skrev på facebook-chatten till Babyman. Jantelagen är inte.

Ikväll kommer Faye men innan dess ska jag spise sammen med mina godaste vänner från förr aka just nu. Tack livet.


Klart att Kakan Hermansson aldrig har blivit dumpad på krogen! Foto: Irika Sandström
Min Stockholmskväll: Kakan Hermansson



Klubbprofilen Kakan Hermansson gillar både sitt "ass" och förfestpeppen. Så här spenderar hon helst en utekväll i Stockholm.


Vilket ställe är du oftast på? Berns.

Favoritbar? Landet på Telefonplan.


Favoritklubb? Min klubb Cookie Jar och Berns.


Stockholms bästa dj: Maya Lourenco.


Hur viktig är musiken när du går ut? Den är allt.


Hit tar jag någon på första dejten: Hem, så klart.


Här firar jag min födelsedag: I år på Cookie Jar tillsammas med Collabo Queens från Malmö.


Här skulle jag fria: Fria?


Hit går jag en tisdag: Palla gå ut en tisdag.


Undviker: Killar med hybris, i och för sig svåra att undvika.


Om du sitter själv i en bar, vad gör du? Eftersom jag är ett socialt freak kommer det aldrig att ske.


Är du stammis någonstans? När jag flyttade till Stockholm för sex år sedan gick jag alltid till klubb Intern, på Häktet på Hornsgatan. Alla mina kompisar hängde där jämt och det var värsta lesbiska infernot. Men de spelade så sjukt dålig musik och sen lade de ner.


Vad beställer du alltid: Öl, fast sedan brukar folk sticka till mig Jäger och andra shots. Då tappar jag det direkt.


Vad dricker du helst: Helst dricker jag ju sprit.


Bästa gå-ut-plagget: Mitt ass.


Äter på väg ut: Långsamma kolhydrater. Skojar.


Äter på väg hem: Max, så klart.


Vad är det första du gör när du kommer hem? Klättrar upp i sängen och pratar i telefon lite.
Äter dagen efter: Nu på sommaren känns alla dagar som dagen efter. Så jag kanske steker upp lite tofu. Eller Tsay.


Vilken utekväll skulle du helst av allt återuppleva? Min kompis Alexis barbequefest på Konstfack. Vi eldade upp all inredning och jag kom hem kl 10.30 på morgonen, fortfarande peppad på livet!


Vilken utekväll skulle du ge allt för att slippa återuppleva? Förra sommaren var jag med på en utställning i Göteborg och vernissagefesten urartade. Jag vaknade naken på hotellets toalettgolv av att två nakna tjejer duschade mig (drömscenario i nyktert tillstånd, jag vet). Dagen efter tvingade jag busschauffören att stanna mitt i den västgötska landsbygden för att släppa av mig så jag kunde spy. Det var 30 grader varmt och jag låg ensam fem timmar i Lödöse och sov.


Hur är du att springa på ute? Sjukt taggad. Vill alltid dansa.


Bästa sättet att få kontakt med någon: Jobba rakt.


Kan man träffa kärleken ute? Ja, absolut.


Har du blivit utslängd någon gång? Nej, men jag har självmant flytt i panik efter ett fult slagsmål.


Har du blivit dumpad på krogen någon gång? Look at this body, tror du jag har blivit dumpad?


Har du fejkat stämplar? Jaja, tusen gånger på Smålands i Lund.


Hur länge är det värt att stå i kö? Jag står aldrig i kö.


Förfest eller efterfest! Förfestpeppen!



Kakan Hermansson studerar masterprogrammet på Konstfack. Hon är dessutom programledare på ZTV, klubbarrangör och dj. I sommar kör hon klubben Cookie Jar på Alcazar, Nalen.


Fem låtar för förfesten:

Adrian lux - Strawberry-remixen med Rye Rye, Alexis Weak, Lorentz & M.Sakarias. Jag har lyssnat på den otaliga gånger men den är ändå alltid pepp. Adrian Lux är ju ett musikaliskt underbarn!Busta Rhymes feat.


Puff Dady & Rah Diggah - Pass the Courviosier. Alltså, Rah Digga är så sjukt underskattad, hon har gjort så mkt bra grejer. Och hennes röst!!!


Queen Latifah - Just Another Day. Det finns inget som tjejer som rappar och Queen Latifahs gamla låtar är magnifika.


Beyonce feat. Jay-Z - Crazy in love. Jag sjöng denna på karaoke på en Ladyfest för sex år sedan och envisades med att vara både Beyonce och Jay-Z.


Alexis Weak - Inne På Klubben. Det går inte en dag utan att jag lyssnar på hela Alexis Weaks ”Farväl Gullmarsplan”, så ”Inne på Klubben” är självskriven på vilken förfest som helst.
Min Stockholmskväll